utopli

  • ۰
  • ۰

دانلود تحقیق در مورد تبلیغ

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 6 صفحه


قسمتی از متن .doc :

مقدمه:

گاهی واژه ها تأثیرگزارتر از چیزی هستند که تصور می شوند.

واژه هایی هر چند کوچک که ممکن است انقلابی را مهمان یک زندگی، صنعت و یا یک کشور کنند.

در کشور ما شعار تبلیغاتی کارکرد مؤثری پیدا کرده و مورد استقبال قرار گرفته.

برخی از این شعار ها حتی به صورت مثل در آمده اند.

مثل شعار صا ایران : هر روز بهتر از دیروز.

اما سؤال این است که آیا این شعار ها توانسته اند در جهت اهدافی که تبلیغ یک کالا در مورد دستیابی به آنهاست حرکت کنند یا نه ؟

گفته میشود که شعار های تبلیغاتی مؤثرترین ابزار به منظور جلب توجه افراد به یک یا چند جنبه از یک محصول یا خدمت هستند.

یک شعار تبلیغاتی مؤثر معمولاً:

مزایای اصلی یک محصول یا برند را برای مشتریان بالقوه بیان میکند .

به فاصله ی یک محصول و محصولات رقبا اشاره میکند .

یک شخصیت متمایز را برای خود اقتباس می کند.

جایگاهی موثق و باور پذیر از یک برند یا محصول ارائه میدهد.

نیاز و خواسته را در مشتری ایجاد میکند.

سخت فراموش میشود و در خاطره ماندگار میشود، چه آنرا دوست داشته باشیم و چه از آن خوشمان نیاید. به ویژه اگر با یکی از شیوه های ثبت در حافظه نظیر سرود، شعر،تیزر و باتصویر همراه شود.

برخی از شعار های تبلیغاتی معروف:

توشیباToshiba)) برای محصولات خانگی خود شعار« نسخه برداری نکنید، بهترین باشید»را انتخاب کرده Don’t copy,lead) )

مک دونالد: عاشقشم ( ( I am lovin it

بی ام دبلیو: بهترین ماشین برای رانندگی The altimate driving machin))

فولکس واگن: کوچک فکر کنیدThink small) )

والت دیزنی: میرم دیزنی لند I am going to dineg world) )

:nokia شرکت فنلاندی نوکیا ، این روزها با عبارت«ارتباط با افراد» Conecting people) )

در میان کاربران تمام دنیا شناخته میشود این در جایی است که این جمله در سال1994 به عنوان شعار تبلیغاتی شرکت نوکیا انتخاب شده و آخرین شعار تبلیغاتی این شرکت در سال 2004در قالب جمله«زندگی روی تلفن همراه میرود»life goes mobile) ) ارائه شده.

شاید این شعارها چندان جالب جلوه نکنند اما باید در فرهنگ زمینه خودشان مورد تحلیل قرار بگیرند.

این ها چند تا از شعارهای خارجی بودند. ایرانی هایش را میتوان به وفور پیدا کرد.

البته فکر نمیکنم آنهایی که ماندگار شده باشند(در جهت تبلیغ محصول )از تعداد انگشتان دست تجاوز کنند.

کپسول های تبلیغاتی (اسلوگان)

با رشد و پیچیدگی جوامع، فشرده شدن پیام های تبلیغاتی امری ناگذیر شده است . شعار های تبلیغاتی، که در واقع نوعی پیام فشرده هستند، در حکم بسته ها یا کپسول های تبلیغاتی میباشند که پیامی مهم را به صورت فشرده،موجز ومفید، مصداق «خیر الکلام ماقلّّ و دلّّ» در اختیار مخاطبان تبلیغ قرار می دهند.

از این رو، این شعارها یا کپسول های تبلیغاتی باید دارای ویژگی هایی خاص باشند تا در زمان کمتری انتقال داده شوند، درک گردند و مدت بیشتری در ذهن مخاطب تبلیغ بمانند، ضمن اینکه اگر درست طراحی و استفاده شده باشند، خود مخاطبان، ناقلان و راویان آن خواهند بود وبه صورت مستقیم و غیر مستقیم هر یک از مخاطبان- که طبعا" طیف گسترده ای خواهند بود- مبلّغ آن کالا یا ایده ی به صورت کپسول درآمده، خواهند شد.

با توجه به اهمیت مساًله، کپسول یا شعار تبلیغاتی باید:

1- کوتاه و روان باشد؛

2- سریع به خاطر بیاید، یا به خاطرسپرده شود؛ مثلا با توجه به یک ضرب المثل، داستان یا خاطره ای جمعی طراحی شده باشد؛

3- صراحت و روشنی لازم را دارا باشد؛

4- دارای وزن یا سجع باشد، تا زود تر به خاطر سپرده شود؛

5- با شرایط مخاطب یا مخاطبان تناسب داشته باشد؛

6- ساده باشد؛

7- تازه وجدید باشد. خصوصا اگر مخاطبان، کودک، نوجوان یا جوان باشند؛

8- ناگهانی باشد و در مخاطب شک ایجاد نماید؛

9- شگفت انگیز باشد.

مثلا«کپسول تبلیغاتی» شامپو گلرنگ،برخی از ویژگی های فوق را داشت و بسیاری از مخاطبان، این شعار تبلیغاتی را خود آگاه و ناخود آگاه درارتباطات میان فردی یا گروهی خود، حین بازی و فعالیت،زمزمه میکردند و از این طریق به صورت غیر مستقیم وغیر عمدی شامپو گلرنگ را تبلیغ مینمودند.

( گل،گل،گل/گل از همه رنگ/ سرتو با چی میشوری؟ با شامپو گلرنگ)

سؤال و جوابی که در این باکس تبلیغاتی یا کپسول تبلیغاتی آمده،و موسیقی آن از اهمیت خاصی برخوردار است،یا شعار کفش گام،که :«گام به گام،با کفش گام» برخی از ویژگی های ذکر شده فوق را داشت.

در کتاب«عصر تبلیغات» نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته وآمده است که:«تحقیقات نشان میدهد، استفاده از شعار های :

1- جدید،

2- آسان،

3- سریع و هم اکنون،

4- ناگهانی،

5- شگفت انگیز،

6- بهبود یافته،و

7- هیجانی، در آگهی های تبلیغاتی، باعث فروش بیشتر کالا میشود.»









سایر محصولات :
دانلود تحقیق در مورد تبلیغ

دانلود تحقیق در...

پاورپوینت معما2

پاورپوینت معما2...

تحقیق در مورد متافیزیک دکارت

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد ضرورت و مشروعیت رهبری از دیدگاه امام علی 22 ص

تحقیق در مورد ضرورت و مشروعیت...

دانلود تحقیق در مورد تاپوگرافی

دانلود تحقیق در...

تحقیق در مورد مالیات بر ارزش افزوده در ایران 11 ص

تحقیق در مورد مالیات بر ارزش افزوده...

دانلود تحقیق در مورد تاسیسات و ساختمانهای باغبانی

دانلود تحقیق در مورد تاسیسات و...

دانلود تحقیق در مورد تازه مسلمان

دانلود تحقیق در مورد تازه مسلمان...

پاورپوینت معرفی زبان برنامه‌سازی C__

پاورپوینت معرفی زبان برنامه‌سازی C__...

تحقیق در مورد ماگماتیسم و سنگ های آذرین

تحقیق در مورد ماگماتیسم و...

تحقیق در مورد صورتهای مالی شرکت مهندسان مشاور‌آستان قدس رضوی 69 ص

تحقیق در مورد صورتهای مالی شرکت...

دانلود تحقیق در مورد تاریخچه نقاشی 10 ص

دانلود تحقیق در...

دانلود تحقیق در مورد تاریخچه پست

دانلود تحقیق در مورد تاریخچه پست...

دانلود تحقیق در مورد تاریخچه گاوداری در جهان

دانلود تحقیق در مورد تاریخچه...

تحقیق در مورد مالیات بر مشاغل و عوامل آن

تحقیق در مورد مالیات بر...

پاورپوینت معرف سایت های مفید جهت کمک به فهرست نویسی در رده بندی مواد

پاورپوینت معرف سایت های ...

تحقیق در مورد مالیات بر ارزش افزوده روشها و آثار 17 ص

تحقیق در مورد...

دانلود تحقیق در مورد تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون 5 ص

دانلود تحقیق در مورد تاریخچه...

دانلود تحقیق در مورد تاریخچه کشاورزی

دانلود تحقیق در...

تحقیق در مورد صورت حساب سود و زیان شرکت لوله سازی ایران 101 ص

تحقیق در مورد صورت حساب سود و...

تحقیق در مورد مالیات بر ارزش افزود1 17 ص

تحقیق در مورد مالیات...

دانلود تحقیق در مورد تاثیر نماز در زندگی فردی

دانلود تحقیق در مورد تاثیر...

پاورپوینت معبد بوروبودور 31 اسلاید

پاورپوینت معبد بوروبودور 31 اسلاید...

تحقیق در مورد ماشین های کشاورزی 12ص

تحقیق در مورد ماشین های...

دانلود تحقیق در مورد تاثیر دمای پخت و زمان آن در میزان تردی و کلاژن در گوشت خرگوش 8 ص

دانلود تحقیق در مورد ...

دانلود تحقیق در مورد تابع

دانلود تحقیق در...

دانلود تحقیق در مورد بیودیزل

دانلود تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد صنعت نساجی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد ماشین برداشت پسته 6ص

تحقیق در مورد ماشین برداشت پسته 6ص...

پاورپوینت معجزه پلیمر برای هزاره جدید 44 اسلاید

پاورپوینت معجزه پلیمر برای هزاره جدید ...

تحقیق در مورد ماشین سنکرون

تحقیق در مورد ماشین سنکرون...

دانلود تحقیق در مورد بیمه

دانلود تحقیق در مورد بیمه...

دانلود تحقیق در مورد بیماری

دانلود تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد صنایع دستی و انواع آن 18

تحقیق در مورد صنایع...

تحقیق در مورد لگوریتم‌های هیوریستیک‌ها

تحقیق در مورد...

دانلود تحقیق در مورد بیماری آنفلوانزای مرغی

دانلود تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد لیلی و مجنون 11 ص

تحقیق در مورد لیلی...

دانلود تحقیق در مورد بیماری پوسیدگی طوقه برنج

دانلود تحقیق در مورد بیماری...

پاورپوینت مظفرالدین شاه

پاورپوینت مظفرالدین شاه...

تحقیق در مورد صفویان 27 ص

تحقیق در مورد صفویان 27 ص...

تحقیق در مورد لقاح مصنوعی 14 ص

تحقیق در مورد لقاح مصنوعی 14...

دانلود تحقیق در مورد بیماری موزائیک سیب 6 ص

دانلود تحقیق در...

دانلود تحقیق در مورد بودجه

دانلود تحقیق در...

تحقیق در مورد لاستیک اتو مبیل

تحقیق در مورد لاستیک اتو...

تحقیق در مورد صادق هدایت 16ص

تحقیق در مورد صادق هدایت...

پاورپوینت معاد

پاورپوینت معاد...

تحقیق در مورد کشتارگاه 15 ص

تحقیق در مورد کشتارگاه...

دانلود تحقیق در مورد بوت کردن کامپیوتر 7ص

دانلود تحقیق در مورد بوت کردن...

دانلود مقاله نمایش خروجی سنسور گاز با میکروکنترلر AVR

دانلود مقاله نمایش خروجی سنسور گاز با...

تحقیق در مورد کوهپیمایی 6 ص

تحقیق در مورد...

دانلود خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی، هاشم فردانش
درس پژوهی پایه اول ابتدایی معرفی صدا و نشانه (ر).
درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمی.
دانلود گزارش کارآموزی رشته الکترونیک نصب‌ و راه‌ اندازی‌ آسانسور، آسانسورسازی‌ برج‌ پیما
درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمی.
درس پژوهی پایه اول ابتدایی معرفی صدا و نشانه (ر).
دانلود خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی، هاشم فردانش
درس پژوهی علوم پنجم دبستان دستگاه عصبی بدن.
درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی شناخت شکل های هندسی.
پاورپوینت سازماندهی و رهبری
پاورپوینت در مورد سازمان دهی
پاورپوینت سازمان استراژی محور
پاورپوینت ساختمان و عمل دستگاه عضلانی بدن
پاورپوینت ساختمان پوست
پاورپوینت ساختارهای خودکار و نیمه خودکار wsn در شبکه
پاورپوینت ساختار دولت و ساختار اجرائی آن در قانون اساسی
پاورپوینت ساختار تشکیلات
پاورپوینت امنیت پایگاه داده اوراکل
پاورپوینت امنیت ارتباطات

کلمات کلیدی :های تبلیغاتی شعار تبلیغاتی شعار های کپسول های این شعار شامپو گلرنگ تبلیغاتی تبلیغ کپسول مخاطبان محصول مستقیم
  • ۹۶/۰۸/۲۹
  • رضا محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی